werklist -- Annja Krautgasser
Werkdetail
.
.
prev - next
 


© audio.IN


 
WV-Nr.
99-02
 
Titel (title)
audio.IN_x11.5.app
 
Technik (technique)
Shockwave Applikation
 
Format (medium)
Shockwave Applikation, generiert, Programming
 
Entstehungsjahr (year of production)
1999
 
Entstehungsland (country of production)
Österreich
 
Maße/Länge (size/length)
800 x 600 px
 
Mitwirkende/Partner (assistent/partners)
--
 
Unterstützt durch (supported by)
--
 
-------    
Auflage (Edition)
k.A.
Preis (prise)
k.A.
Signatur/Dating/Bezeichnung (signature/dating/designation)
k.A.
 
Standort (location)
Österreich (Wien)
 
Besitz (courtesy)
im Besitz der Künstlerin
 
-------    
Ausstellungen (exhibitions)
Audiovisuelle Live-Performances
 
Festivals (festivals)
Audiovisuelle Live-Performances
 
Vertrieb (distribution)
--
 
Literaturnachweis (reviews)
--
 
Schlagworte (keywords)
Audiovisuell, Live-Performance, Generativ Art, Programmierung, random
 
Lizenzvertrag/Archiv (licence contract/archive)
--
 
Verkauf/Vergabe 1 (selling/disposal 1)
--
 
Verkauf/Vergabe 2 (selling/disposal 2)
--
 
Verkauf/Vergabe 3 (selling/disposal 3)
--
 
Verkauf/Vergabe 4 (selling/disposal 4)
--
 
Verkauf/Vergabe 5 (selling/disposal 5)
--
 
-------    
Beschreibung - D (description german)
Aktuelle Themen werden in der Kunst oft über differenzierende Wahrnehmungsformen interpretiert und analysiert. Mit dem Einzug der Computertechnologie in die Arbeitswelt häufen sich die Versuche von analythisch-konzeptionelle Transformationen, in denen automatisierte Rechenabläufe den Entwurfsprozess übernehmen. Die Arbeit audio.in zeigt eine experimentelle Auseinandersetzung, in der aus frei wählbarem Tonmaterial abstrakt-minimalistische Bildmuster (je nach Algorithmen) generiert werden. Im Vordergrund steht die Umcodierung musikalischer Charaktere und Parameter in eine visuelle Sprache, die rein über Fourier-Algorithmen formuliert wird. Das Aussehen und die Form der computerberechneten Echtzeitanimationen wird von der Musik gesteuert, wobei der künstlerische Prozess dieser Arbeit in der Programmierung der Algorithmen liegt. (Annja Krautgasser)
 
Beschreibung - E (description english)
It is an old request to interpret, translate and analyze current art topics via new forms of perception. With the up and coming usability of computer technology in the working fields, more and more analytical and conceptual transformations take place, which means that more and more drafts and projects are produced with automated random processes. The work audio.in shows one experimental discourse, in which random selected audio frequencies generate abstract-minimalist picture samples (referring on an algorithm). Primary attention in this project belongs to the decoding of audio characters and audio parameters via Fourier-algorithms into a visual language. The appearance of the computer-generated real time animations are manipulated by the music - an important artistic part in the project audio.in remains in the programming. (Annja Krautgasser; Translation: David Quigley)